Måndagen den 31 Juli

Idag är ingen vanlig dag det är min födelsedag.
Grattis till mig på födelsedagen.
Vill tacka familj, släkt och vänner som har sagt grattis till mig
via telesamtal, sms, facebook och här på bloggen.
Det betyder mycket att ni inte glömmer bort min dag.

Har bara tagit det lungt iag i stort sett, har så jäkla ont i mitt ben och fot. Lyckades ta mig bort till Dunkin Donats och köpa oss lite gott att smaska på ikväll istället för en dyr efterrätt på en dyr restaurang.

Precis kommit hem ifrån restaurangen, super god mat fick vi där. Inte så farligt dyrt i heller, mycket mat för pengarna.

Förrätt
Min mat
Mannens mat

Tillbaka på hotel rummet la vi oss och kollade tv och åt varsin donat.
Jag tog den i mitten och älskling tog den till höger. Goda var dem ialla fall, hoppas Donkin Donuts kommer till Malmö.

Söndagen den 30 Juli

Själv är det så där tyvärr, ha inte kunnat sova alls inatt. Har haft så jäkla ont i ryggslutet och hela vänster ben ner i vänster fot. Har även upp täckt att jag har fått några vatten blåsor på undersidan av min fot, och att det kliar på ovansidan av foten har fått röda utslag där. Undra var detta skit kan vara för något. Var uppe vid kl.08.00 och tog mina mediciner som vanligt.
Sen gick jag faktiskt och la mig igen, sov till 09.00 skönt det. Åt ingen frukost idag, kunde inte äta något hade så ont, älsklingen tog upp frukost till mig så jag tog med mig 2 bullar som jag åt på vägen till båten som skulle ta oss till Birka vikingabyn.

Båtresan dit ut tog 2 timmar, stannade typ på 8 stopp för att hämta och lämna av passagerare, sen kunde ju inte båten köra för fort iheller.
När vi väl kom fram till ön var klockan 12, jag hade så himla ont så jag kunde inte gå med på rundvandringen med älsklingen och de andra. Så ja fick sista på en bänk och vänta medans de gick runt, tog typ 1,5 timme för de att går runt på ön med en guide.
Men älsklingen  ville jag skulle få se lite grann av ön i alla fall så vi tog en häst och vagn tur som tog ungefär 1 timme. Så fin natur och vacker utsikt, lungt och skönt. Lite skumpigt med häst och vagn, men annars var det ok.
Var tillbaka lagom till kl.15.00, båten tillbaka till Stockholm går kl.15.30. Vill vara i god tid så jag kan få sittplats och slipper stå när jag har så jäkla ont.

Så åker ni till Stockholm så tycker ja att ni ska åka ut till Birka, det jag såg var en upplevelse. Men är man helt bra i kroppen så kan man uppleva mer.

Fin gammal kyrka                                                      Så fin och snäll häst.

Var tillbaka i land i Stockholm igen kl.18.00, då gick vi tillbaka mot hotellet. Men kom på att vi måste nog ta och äta lite mat så vi slipper gå ut igen, för jag har ju så svårt att gå. Det blev mat på en kinarestaurang där man får plocka ihop maten själv och se på när de tillagar den eller så kan man plocka sånt som redan är klart.
Gott var det ialla fall, kommer inte ihåg var restaurangen heter.

Världens finaste man!

Innan vi gick hem, så gick vi inom apoteket för att se om det fanns något som jag kunde göra med min fot och mitt ben. Det ända jag kan göra är det som jag redan gjorde, smörja med tigerbalsam, ta alvedon och sätta på sådanna plåster för blåsor/skoskav. Sen har vi fått ett nummer till en akutvårdcentral om det skulle bli ännu värre.

Så här ser min fot ut just nu har blivit lite svullen med, hoppas det går över så jag kan få njuta dessa sista dagarna här uppe i Stockholm.

Ber om  ursäkt om du tycker det ser räligt ut, men vissa har frågat hur det har sett ut.

Någon som vet vad det kan vara som jag har fått??

Lördagen den 29 Juli

Själv är det bara bra här, var uppe vid kl.08.00 och tog mina mediciner som vanligt.
Sen gick jag faktiskt och la mig igen, sov till 09.30 skönt det. Sen gick vi ner i restaurangen  och en super god frukost jag och min underbara älskling. När vi var klara där, gick vi upp och vilade lite sen gjorde vi oss i ordning för att gå ut och göra stockholm osäkert.

Mitt ben och fot har blivit lite sämre under natten, kände det när vi väl skulle gå ut och gå iväg för att fixa biljetter till en båttur som vi ska ta imorgon ut till Vikingabyn som min älskade man så gärna vill se. Vill bli bättre till imorgon så jag också kan följa med runt på ön och titta. Sen när vi skulle gå tillbaka till hotellet så ville älskling att vi skulle kolla upp var någonstans vi ska ta den där båten, jag följde med men sa att jag sätter mig här och väntar så kan du kolla vilken kajplats det är för du ska ju ändå tillbaka detta hållet.

Vilken fin utsikt jag hade där jag satt.

Sen gick vi tillbaka till hotellet för att vila lite grann innan vi ska iväg igen för att ta oss ända bort till Tele2 Arena för att först äta god mat och se Malmö FF spela för att sen på konserts och se Robbie Williams sjunga för oss.

Tog en massa bilder och filmade en del med, hade en super trevlig kväll med min underbara man.

Det har blivit ännu värre i mitt vänster ben, har ont ifrån ryggslutet ner i hela vänster ben ända ner i foten. Har jätte svårt att gå och det gör sjukt ont. Hoppas det går över till imorgon, sak kurera mig nu.
Håll tummarna för mig.

Hur har du spenderat din lördag?